Hvorfor får jeg ikke opp noen fraktalternativer?

Hvis du ikke får opp noen fraktalternativer, kan det være fordi det er noe feil med adressen. Vi får alle tilgjengelige postnummer fra Posten/PostNord, men det er noen ganger denne ikke er oppdatert. Skulle det være noen problemer kan du kontakte oss på [email protected], melding på Facebook/Messenger eller telefon 333 13 209. 

Jeg glemte å bestille noe, kan jeg legge til mer på ordren?

Det er ikke noe problem å legge til flere varer på sendingen til deg, så lenge varen ikke allerede er sendt med transportør eller pakket. Alt du trenger å gjøre er å legge inn en ny bestilling, og gjerne et notat om at varen skal sendes sammen med en annen ordre.

Jeg har ikke mottatt noen ordrebekreftelse, hvorfor ikke?

Hvis du ikke har mottatt en ordrebekreftelse, skyldes dette som regel feil epostadresse, eller at mailen har havnet i spamfilteret ditt. Hvis du ser at epostadressen er feil, er det fint om du melder fra om dette til oss med en gang, slik at vi kan sende deg en ny ordrebekreftelse, og får registrert riktig adresse til Posten/PostNord, slik at du får en hentemelding.

Jeg har fått en mail som takker for bestilling, men ikke mottatt noen ordrebekreftelse, hva skjer?

Du vil få en mail som takker for bestillingen når du går videre fra kassen til betaling. Hvis du ikke får en ordrebekreftelse, så betyr dette som regel at betalingen ikke er fullført, og derfor får du ikke en ordrebekreftelse på fullført bestilling.

Hvor er varen min?

Varer på lager sendes samme dag eller dagen etter du har bestilt, disse blir normalt hentet rundt kl. 12 på dagen. Når varen er sendt, vil du få en epost med sendingsnummer, og en sporingslink. Har du ikke mottatt denne, kan det betyr at du har oppgitt feil epostadresse, eller at mailen har havnet i spamfilteret ditt. Leveringstiden er på 1-5 virkedager, og de fleste pakker er klar for henting etter 1-2 dager.

Hvis varen står som restbestilling/bestillingsvare betyr dette at varen ikke er på lager hos oss og må bestilles fra leverandør, leveringstid er da på normalt 1-6 uker, avhengig av vare, ved bestilling vil du får en mail eller sms av oss som forteller om forventet leveringstid.

Jeg ser det står «Kun 1 på lager», stemmer dette?

Lagerstatusen viser varene vi har tilgjengelig på lager, enten i butikken eller på eksternt lager i Tønsberg. Skulle det være at varen mangler, enten ved lagertellingsfeil eller at den har blitt borte, vil vi kontakte deg på telefon eller e-post for å gi beskjed.

Hva betyr de forskjellige lagerstatusene?

På lager – Betyr at vi har flere enn 4 på lager av varen du ser på.

Kun 3 på lager – Det er kun kun 3 igjen på lager.

Restbestilling eller Bestillingsvare –  Varen er ikke på lager, og må bestilles. Normal bestillingstid på sengetøy er ca. 1 uke. Normal bestillingstid på senger er 4-6 uker.

Tomt på lager – Da er det som regel tomt på lager hos leverandør, eller usikker leveringstid.

Hvordan fungerer komfortgarantien?

Etter mye leting og testing har vi funnet en smart og veldig god seng som vi kaller TwinPocket. Sengen kommer med en madrass som har en Medium og en Hard side, som enkelt kan snus. De aller fleste liker enten Medium eller Hard madrass, men det er noen som kunne tenke seg noe litt mykere eller enda hardere, og dette kan man få enkelt, ved å kun bytte madrasskjernen. 

Komfortgarantien gir deg mulighet til å bytte fra standard Medium/Hard madrasskjerne til enten Medium/Myk kjerne dersom du ønsker en mykere madrass, eller Hard/Ekstra Hard madrasskjerne dersom du vil ha en fastere madrass.

Du må bruke madrassen i 100 dager for å forsikre deg om at du virkelig ønsker en annen fasthet. En ny seng og madrass vil være fastere helt i starten, til stoffet og madrassen får satt seg.

Du må selv besørge frakt/transport til og fra Sengemakeriets butikk i Tønsberg

For å kunne bytte madrasskjerne er det en forutsetning at den gamle madrassen er hel, pen og uskadd.

Fraktpris og gratis frakt

Prisen på frakt presenteres i kassepunktet basert på varene du har valgt og din leveringsadresse. Varene kan leveres gratis til Post i Butikk eller PickUp Point ved bestillinger over 1500 NOK*.
*Gjelder kun varer som kan leveres som Post i Butikk, varegrupper som er ekskludert er følgende: Senger, sovesofaer, skapsenger, møbler og madrasser.
*Gjelder kun fastlands-Norge, pakker til Svalbard og Jan Mayen må avtales på epost [email protected].

Hvis man ønsker hjemlevering, velges dette i kassen før bestilling. Pris på hjemlevering beregnes i kassen basert på vekt, volum og adresse. Varer bestilt med hjemlevering leveres til tomtegrensen/fortauskanten, med mindre noe annet er bestilt/avtalt.

Rabattkoden fungerer ikke

Noen ganger sender vi ut rabattkoder, eller har rabattkode ved påmelding på nyhetsbrev. Rabattkoder kan som regel ikke kombineres med andre rabatter, tilbud, salg eller rabattkoder. Det er en høyeste rabatten som gjelder.

Hvor legger jeg inn rabattkoden?

Rabattkoden legges inn i kassen, trykk på teksten:

«Har du en kupong? Klikk her for å skrive inn koden din»

Øverst i kassen.