Kjøpsbetingelser

1. Firma

www.seng.no levert av Sengemakeriet Tønsberg AS, organisasjonsnummer 936 288 715. Informasjon og bilder på nettstedet er eid av selskapet eller partner og kan ikke kopieres uten tillatelse

2. Priser

Alle priser på siden er vist inkludert MVA og i norske kroner. I handlekurven ser du totalprisen inkludert alle avgifter som moms, frakt og betaling.

3. Betaling

Betaling skjer ved den valgte betalingsformen i kassepunktet. Betalingsløsninger leveres av Nets (Visa, Mastercard og Vipps) sammen med partnere, samt Afterpay/Riverty (Faktura) og Santander (Delbetaling).

3.1 Kortbetaling

Kortbetaling akseptert av Visa, MasterCard og Maestro. Fakturering av kredittkortet ditt blir gjort direkte.

3.2 Vipps

Betaling med VIPPS gjøres med mobilnummer og verifisering av betaling skjer i Vipps-appen.

3.3 Faktura & delbetaling

3.3.1 Riverty/Afterpay

I samarbeid med Riverty/Afterpay tilbyr vi en trygg og enkel fakturaløsning. Tjenesten tilbyr deg en engangskreditt som betaling for dine kjøp. Engangskreditten innebærer at kreditten er bundet til det enkelte kjøp og at du som forbruker ikke har noe ytterligere utestående kredittforhold med Riverty/Afterpay. Mer informasjon og generelle kredittvilkår for betalingsløsningen finner du på afterpay.no/nb/vilkar

Ved valg av faktura er forfallstiden 14 dager. Faktura sendes til den e-postadressen du har oppgitt på kjøpstidspunktet. Ved valg av faktura kan du velge å betale hele beløpet med en gang eller alternativt logge inn på riverty.com og søke om en delbetalingsavtale.

For å kunne benytte tjenesten må du på kjøpstidspunktet ha en permanent og offisiell norsk bostedsadresse og være minst 18 år gammel. Betalingsmåten er tilgjengelig for bedrifter og privatpersoner, og forutsetter at du har tatt vare på dine økonomiske forpliktelser og har en god betalingshistorikk.

En kredittsjekk gjennomføres i forbindelse med kjøpet. Informasjonen vil ikke bli lagret hos nettbutikken hvor kjøpet blir utført. Din personlige informasjon vil kun bli benyttet til å beslutte om kreditt skal gis eller ikke. Ved for sen eller uteblitt betaling tilkommer purregebyr og forsinkelsesrente og eventuelle omkostninger ved inkasso.

For fullstendige vilkår for Riverty/Afterpays faktura- og delbetalingstjeneste, se afterpay.no/nb/vilkar

3.3.2 Santander

Vi gir deg fleksibilitet i hverdagen

Vi er opptatt av at du som kunde skal ha muligheten til å velge det produktet som er mest riktig for deg. Med Handlekonto fra Santander Consumer Bank kan du kjøpe det du trenger i dag og betale senere eller dele opp beløpet.
Du velger det som passer deg best.
• Inntil 9 måneders betalingsutsettelse
• Delbetaling med fast månedsbeløp
• Kontokreditt inntil kr 75 000

Hva er betalingsutsettelse og delbetaling?

Med betalingsutsettelse kan du utsette betalingen på et kjøp. Den første måneden betaler du kun en utsettelseskostnad. Etter den betalingsfrie perioden kan du velge å betale inn hele beløpet eller dele det opp. Alt tilpasset din økonomi. Med delbetaling får du muligheten til å betale et fast månedsbeløp som passer deg hver måned (minimum kr 199 eller 3,5 % av saldo).
Vi tilbyr følgende:
• 4 måneder betalingsutsettelse – kr 299 i utsettelseskostnad
• 6 måneder betalingsutsettelse – kr 399 i utsettelseskostnad
• 9 måneder betalingsutsettelse – kr 499 i utsettelseskostnad
• Delbetaling – betal et fast beløp pr mnd, minimum 3,5 % av saldo

Handlekonto med Visa

Ved opprettelse av konto vil du få tilsendt et kredittkort fra Santander Consumer Bank. Kortet er et Visakort med mange fordeler:
✓ Inntil 50 dagers rentefrihet på kortkjøp
✓ Fordelsprogrammer som gir gode rabatter på opplevelser, produkter og tjenester.
✓ Digital kopi av kortet som gjør det enklere å finne kortinformasjon når man ikke har det fysiske kortet tilgjengelig – finnes i My Cards appen
✓ Tilgang til betaling med mobil og klokke gjennom Apple Pay, Fitbit Pay og Garmin Pay
✓ Kontaktløs betaling

Hvordan søke om Handlekonto?

Finn den/de varene du ønsker og gå til Kassen. Du kan velge delbetaling eller betalingsutsettelse i kassen ved kjøp over kr 2 000 i nettbutikken. Når søknaden innvilges, sender Santander Consumer Bank deg til BankID signering av lånedokumentet. Når du har signert med BankID vil du komme tilbake til ordrebekreftelsen i nettbutikken.

Betingelser

Betalingsutsettelse og delbetaling forutsetter inngåelse av kredittavtale med kredittkort etter kredittvurdering. Det påløper ingen renter i utsettelsesperioden, kun et gebyr for utsettelsen. Dersom totalbeløpet ikke betales etter endt betalingsutsettelse, går man over til delbetaling med følgende priseksempel: Eff . rente 30,8 %, kr 20 000 o/12 mnd, kostnad kr 3 063, totalt kr 23 063.
Nominell rente 22,0 %, periodegebyr kr 50 (kr 0 ved saldo under kr 1 000). Varekjøp er gebyrfritt i Norge og har heller ingen årsgebyr.

Har du spørsmål?

Ring Santander Consumer Bank på telefon 21 08 30 03 mandag – fredag 8-21 og lørdag 9-19.
Du kan også spørre betjeningen i butikken.

3.4.0 Spørsmål knyttet til din faktura eller delbetaling

Riverty/Afterpays kundeservice hjelper deg med alle spørsmål angående din faktura. Kontakt Riverty/Afterpays kundeservice via opplysninger som du finner på https://my.riverty.com/no-no/support/faq

4. Frakt

Pris på frakt presenteres i kassepunktet basert på varene du har valgt og din leveringsadresse.
*Gjelder kun fastlands-Norge, pakker til Svalbard og Jan Mayen må avtales på epost [email protected].

4.1 Leveringsmetoder

Vi leverer varene med PostNord, Posten/Bring eller henting i butikk.

4.1.1 Fraktpris og gratis frakt

Prisen på frakt presenteres i kassepunktet basert på varene du har valgt og din leveringsadresse. Varene kan leveres gratis til Post i Butikk eller PickUp Point ved bestillinger over 1500 NOK*.
*Gjelder kun varer som kan leveres som Post i Butikk, varegrupper som er ekskludert er følgende: Senger, sovesofaer, skapsenger, møbler og madrasser.
*Gjelder kun fastlands-Norge, pakker til Svalbard og Jan Mayen må avtales på epost [email protected].

Hvis man ønsker hjemlevering, velges dette i kassen før bestilling. Pris på hjemlevering beregnes i kassen basert på vekt, volum og adresse. Varer bestilt med hjemlevering leveres til tomtegrensen/fortauskanten, med mindre noe annet er bestilt/avtalt.

4.2 Leveranser

Ordre plassert før 10.00 på en virkedag behandles vanligvis samme dag og leveres vanligvis i løpet av 1-3 virkedager. Leveransen skjer til nærmeste posthus, pickup-point for PostNord, hjemlevering eller henting i butikk.

4.3 Skadede varer og reklamasjonsrett

Når du mottar din ordre, er det viktig å sjekke varene for skader eller defekter. Skulle varen være skadet eller ødelagt, kan du kontakte oss via e-post: [email protected] for videre instruksjoner. Du har to års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov.

4.4 Uavhentede pakker

Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet med fraktkostnader tur/retur og et gebyr pålydende kr. 200,-. Dette for å dekke våre kostnader i forbindelse med den uavhentede pakken.

5. Kontakt & Support

Kontakt og support vil du finne HER

6. Angrerett

Som kunde har du rett til å heve kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varene. Denne rett kan kun benyttes dersom varen kan returneres i originalemballasjen, og er i det vesentlige uforandret. Du har rett til å åpne pakken og prøve produktet, men det må ikke brukes utover det. Når du trenger angrerett / retur av varer, kontakt vår kundeservice.

Når du benytter deg av angrerett / retur av varer, står kunden for retur Angreretten gjelder ikke skreddersydde varer, varer med spesialmål, varer med spesialstoff/farger, varer bestilt inn spesielt for enkeltkunder, kroppsnære produkter og hygiene artikler.

6.1 Angrerett på skreddersydde varer

Angreretten gjelder ikke skreddersydde varer, varer med spesialmål, varer med spesialstoff/farger, varer bestilt inn spesielt for enkeltkunder, kroppsnære produkter og hygiene artikler. Eksempelvis dyner, håndklær, puter, sengetøy, laken, intimprodukter, madrasser, sovesofaer osv.

7. Tilbakebetaling

Hvis du utøver din rett til å heve kjøpet vil vi tilbakebetale hele beløpet av varene så snart som mulig, eller innen 30 dager fra den datoen vi har mottatt varene. Du må betale returkostnadene når varene blir sendt tilbake.

8. Personvern, cookies, sikkerhet og personopplysninger

Personopplysninger er opplysninger som kan kobles til deg som enkeltperson. Det kan være navn, adresse, telefonnummer eller lignende. Du har selv rett til å bestemme over disse opplysningene.

Seng.no og Sengemakeriet Tønsberg AS følger den til enhver tid gjeldende lovgivning for behandling av personopplysninger i Norge, og tar det svært alvorlig at din informasjon skal være i sikkerhet.

Vi benytter personopplysninger som du oppgir under handelen til å levere produktet til deg, for å utføre bokføringsplikten vi har ovenfor myndighetene, samt til å kommunisere med deg i ettertid.

Vi kan kommunisere med deg om de produktene du har kjøpt hos oss. Utover dette trenger vi en eksplisitt aksept fra deg for å sende deg markedsføring. Du avgir din aksept i kassepunktet i nettbutikken.

Det lagres også opplysninger om deg når du bruker nettsiden vår, dette kalles cookies. Cookies hjelper oss til å forstå brukerne våre og gi en best mulig kundeopplevelse (f.eks. husker vi hva du har skrevet på innloggingen sist du besøkte oss). Ønsker du ikke å ha slike cookies lagret på maskinen din fra oss eller andre finnes det løsninger for å blokkere dette, men det vil gå ut over handleopplevelsen.

Enkelte personopplysninger som e-post, telefonnummer og cookies deles med tredjeparter som Google, Facebook, Mailchimp og lignende for å kunne kommunisere med deg. Dette gjør vi etter en nøye vurdering og etter våre rutiner for å ivareta din sikkerhet.

Skulle du ønske innsyn i personopplysningene vi sitter på, endre opplysningene, eller ønske all data om deg slettet kan du gjøre dette ved å kontakte vår support

9. Kontakt og support

Vår kontaktinformasjon og support finner du HER.

10. Force majeure

Er Seng.no forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering – eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den, hevdes Force Majeure.

Som Force Majeure regnes eksempelvis brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valutarestriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt. I et slik tilfelle er Seng.no fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditering av den mangelfulle vares kjøpesum.

11. Endring av vilkår

Etter at kunden har gjort et kjøp, har ikke Seng.no rett til å endre vilkårene for det aktuelle kjøpet med mindre annet er avtalt.

12. Klager

Har kunden klager, kan disse rettes til vår kundeservice som du finner HER.

13. Tvister og lovvalg

Tvister i anledning betingelsene og tilhørende bestemmelser, samt tvister som angår handel på Seng.no følger norsk rett og hører inn under de ordinære tvisteløsningsorganer og domstoler, med Oslo tingrett som verneting ved eventuell behandling for tingrett.